بازایابی شبکه‌ای چیست؟
نوشته شده توسط : ساحل

بازاریابی شبکه ای بحثی است که چند ساله حسابی همه جا راجع به آن گفتگو می شود و بحث داغ محافل جوانانی است که می خواهند یک شبه پولدار شوند.
در این یادداشت کوشش بر آن است الی نگاهی به جوانب مختلف بازاریابی شبکه ای یا نتورک مارکتینگ داشته باشیم.

با بازاریابی شبکه ای آشنا شویم
بازاریابی شبکه ای چیست؟ یکی از زیرمجموعه های سلسله بازاریابی است که کانال فروش خود را بر شبکه های انسانی و اجتماعی استوار کرده است. در این شیوه، شما تعدادی از محصولات کمپانی را خریداری کرده و در هر مکانی که می خواهید به فروش می رسانید و در ازای آن فایده خود را اخذ می کنید. ولی این واپسین،انجام مسیر نیست. به راستی در این شیوه، مصرف کننده نیز می تواند کالاهای کمپانی را بازاریابی کرده و در قبال آن فایده گرفتن کند. البته این روش ساختار ویژه خویش را نیز دارد. در این ساختار، بازاریاب باید افرادی را به عنوان زیرشاخه خویش شناسایی کند و هر چه ذیل این زیرمجموعه بیشتر باشد و بیشتر تکاپو کند، سود بیشتری به شما می رسد.
این روش با ساختار هرمی ای که دارد شبکه ای از قوای انسانی را برپایی کرده که به چهره تصاعدی بر آن افزوده می شود. تبلیغات نیز در این تکنیک به صورت صورت به چهره و کلامی چهره می گیرد.

حال باید ببینیم چگونه میتوانیم در بازاریابی شبکه ای موفق باشیم؟
برای اینکه شما در بازاریابی شبکه ای کامیاب باشید، باید بنیادین را رعایت کنید.

کیفیت کالا: محصولاتی که برای عرضه گزینش می کنید باید کیفیت بالایی داشته باشند لغایت مشتری آنها را به سایر محصولات ترجیح دهد. اگر کیفیت کالای شما ذیل باشد، دلیلی ندارد مشتری آن را از شما بخرد.
مهارت مذاکره و فروش: چیرگی های فروش اکتسابی هستند. با کسب این مهارت ها می توانید راهکارهایی افزایش فروش خویش پیدا کنید. باید توانایی صحبت با مشتری را داشته باشید. باید فوت و فن صحبت و رفتار با مشتری را بدانید.
مهارت تیم سازی و رهبری: همانطور که در بالا اشاره شد یکی از راه های کسب فایده در بازاریابی شبکه ای، پورسانتی است که به ازای پرکار بودن زیرمجموعه شما برایتان حاصل می شود. پس باید توانایی آن را داشته باشید که کسان زیادی را به مجموعه خود اضافه و در آنها انگیزه برپایی کنید.
مهارت رهبرسازی: همان فرمولی که برای شما کسب فایده می کند، برای زیرمجموعه شما نیز راستگو است. بعد باید توانایی این را داشته باشید که آنها را نیز به رهبرانی دشوار کوش و با انگیزه تبدیل کنید.
آیا بازاریابی شبکه ای همان شرکت هرمی است؟
شرکت های هرمی آن دسته از شرکت هایی هستند که اعضا آنها متعهد هستند افرادی را به شرکت شناسایی کنند و در ازای سرمایه گذاری آن فرد کمیسیون اخذ می کنند. به راستی در این کمپانی ها محصول ملموسی خرید و فروش نمی شود و سرمایه گذاری فرد به عنوان کمیسیون بین کسان بالاتر در این هرم بخش می شود. در این ساختار هر چه به راس هرم کم و بیش می شوید، سود بیشتری اخذ می کنید. اما اگر در سطوح پایین هرم باشید، هیچ گاه چنین سودی نخواهید داشت، البته اگر متضرر نشوید.
اما در بازاریابی شبکه اصل بر فروش محصول است و سپس می توان در ازای معرفی فرد جدید سود دریافت کرد.

رویای ثروتمند شدن با بازاریابی شبکه ای
بازاریابی شبکه ای هم مشابه سایر کار و جنبش ها نیازمند کوشش و استادی مستمر است و هیچ ویژگی به خصوصی در آن هستی ندارد که این زنجیره را به شغلی ویژه و درآمدزا تبدیل کند. در واقع همانند هر پیشه دیگری شما نان تلاش خویش را می خورید.
بر بنیاد آمارهای منتشر شده فقط ده درصد فروشندگان شرکت Amway از قدیمی ترین و بزرگترین شرکت های مبتنی بر بازاریابی شبکه ای در امریکا و عالم در انگلستان موفق شده اند درامدی کسب کنند. این آمارها اگرچه حکم به ناکامی قطعی همه بازاریاب ها نمی دهند اما پرتو می دهند که نمی طاقت برای همه بازاریاب های کمپانی درآمدهای هنگفت ماهیانه را متصور بود. در شرکت های بازاریابی گرچه سران شبکه و اعضای با پیشینه که شمار زیادی ذیل گردآور دارند درآمدهای عالی دارند ولی درآمدهای بی اندازه با کار راحت برای برای همه اعضا به ویژه اعضایی که دیر به شبکه ادامه اند بخردانه به نظر نمی رسد.





:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: